Viitorul apropiat în limba franceză

Într-o altă postare am scris despre viitorul simplu în limba franceză. Astăzi doresc să continui să îți povestesc despre viitor. Dacă vei întâlni un vorbitor de limba franceză sau vei merge în Franța, vei observa că francezii folosesc cam în proporție de 90% viitorul apropiat și doar în 10% din cazuri se obosesc să folosească viitorul simplu. De fapt este mai ușor de conjugat la  viitorul apropiat, iar viitorul simplu se folosește în special pentru planuri. În general, dacă ii vei povesti cuiva ce urmează să faci astăzi sau maine vei folosi viitorul apropiat. Eu,cel puțin la început, până m-am obișnuit cu viitorul simplu foloseam foarte des viitorul apropiat. După cum știi verbele neregulate de la grupa a 3-a au un radical special. Ei bine, eu nu le știam pe toate, nici acum nu le știu pe toate, iar pentru a fi înțeleasă utilizez viitorul apropiat.
Pentru a conjuga la acest timp este obligatoriu să știi să conjugi verbul ALLER la prezent. Ești pregătit pentru un mic exercițiu?Te las să conjugi acest verb la timpul prezent, modul indicativ.

                Je vais
Tu vas
Il va
Nous allons
Vous allez
Ils vont











Selectează cu mouse-ul zona delimitată de chenar. Deci, și tu ai răspuns la fel?
Acum că ți-ai reamintit sau ai învățat cum se conjugă verbul ALLER la prezent,să trecem la următoarea etapă.  
Lângă verbul ALLER, conjugat la prezent, adaugă forma de infinitiv a verbului de conjugat. Să luăm câteva exemple pentru a rămâne totul foarte clar.

Je vais savoir-Eu voi ști
Tu vas aller-Tu vei merge
Il va  se cacher-El se va ascunde
Nous allons manger-Noi vom mânca
Vous allez dancer-Voi veti dansa
Ils vont choisir-Eu vor alege.

Destul de ușor, nu-i așa?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum sa insulți pe cineva în limba franceză

Viitorul simplu în limba franceză